ANALISIS PERAN MEDIA SOSIAL DALAM PELAKSANAAN PEMBANGUNAN NASIONAL

Authors

  • novliza eka patrisia Univ.Muhammadiyah Bengkulu

DOI:

https://doi.org/10.33884/commed.v5i2.2665

Keywords:

Social media, National development, Digital Age, Digital society

Abstract

This paper is the result of analysis and observation that reviews the use of social media in the form of social networks as a very effective medium for communication and information to convey problems or aspirations of the community, especially for areas that have not been maximally touched by media and are not widely known by the wider community in particular. current regional officials. This paper aims to describe the characteristics of digital societies that use social media. Then, describe the relationship between social media and national development and describe the opportunities and challenges that arise in the digital era. This research method is a descriptive study using qualitative analysis. The results of the research show that national development will be realized well if a social media in the form of social networks is used by the community properly, ethically and can be justified. Therefore the role of local government is very important in informing the community quickly and accurately.

References

A.M, M. (2010). Periklanan komunikasi pemasaran terpadu. Jakarta: Penerbit Kencana.

Andu, C. P. (2018). Efek Postingan Sara Di Media Sosial Terhadap Pertemanan Christine Purnamasari Andu Pendahuluan Media sosial merupakan sebuah wadah dimana setiap penggunanya dapat berinteraksi secara online . Penggunaan media sosial sangat beragam tergantung dari para pem. KRITIS : Jurnal Ilmu Sosial Dan Ilmu Politik, 4(1), 1–10.

Jahi, Amri (ed). 1988. Komunikasi Massa dan Pembangunan Pedesaan di Negara-negara Dunia ketiga. Jakarta. Gramedia.

Kriyantono. 2012.Public Relations. Jakarta : Erlangga.

Madcoms, & Andi. (2010). Adobe Dreamweaver CS5 dengan Pemrograman PHPMySQL. Jakarta: CV Andi Offset.

Mardikanto, T. (1987). Komunikasi Pembangunan. Surakarta: Sebelas Maret University Press.

Morrisan. 2019. Teori Komunikasi:individu hingga massa. Jakarta: Kencana.

Nugroh, H. (1997). Dekonstruksi Wacana SARA Negara dan Implikasinya Terhadap Kemajemukan Masyarakat Indonesia. Jurnal Ilmu Sosial Dan Ilmu Politik Fakultas Ilmu Sosial Dan Ilmu Politik Universitas, 1(2).

Rogers, dan Adhikarya. 1978. Media dan Masyarakat Modern. Jakarta. Penerbit Kencana.

Silvana, Tine dan Rohanda (2017). Efektivitas Penggunaan Media Komunikasi Dalam Rangka Sosialisasi Program GPMB (Gerakan pembinaan masyarakat baca) di Jawa Barat. Commed: Jurnal Komunikasi dan Media, 2(1), 25.

Syarif, A., Unde, A. A., & Asrul, L. (2014). Pentingnya Komunikasi Dan Informasi pada Implementasi Kebijakan Penyelenggaran Penanggulangan bencana di kota makassar. Jurnal Komunikasi KAREBA, 3(3), 142–152.

Sumarto. 2004. Inovasi, Partisipasi dan Good Governance. Jakarta. Yayasan Obor Indonesia.

Ubaidillah, A. (2016). Konsep dasar komunikasi untuk kehidupan. Al-Ibtda’, 4(2), 30–54.

Yuliani, F, Adriadi, R.,& Safitra, L., (2020). Media Baru dalam Pelayanan Publik. Commed: Jurnal Komunikasi Dan Media, 4(2), 149.

Zulkarimen Nasution. (2002). Komunikasi Pembangunan: Pengenalan Teori dan Penerapannya. Jakarta: PT. Raja Grafindo Persada.

Downloads

Published

2021-07-12